In onze derde Talk op 24 juni praten we over streetwear. Carmen Hogg gaat op bezoek bij Tribe Of God en andere makers in Accra (Ghana). Hier bespreken ze de herkomst en populariteit van streetwear. Aan bod komen trends, identiteit als merk, het maken van fashion in Afrikaanse steden en de uitdagingen en kansen die daarbij komen kijken.

Carmen Hogg

Carmen Hogg (MSc) is stijlantropoloog, schrijver, creatief producent en parttime deejay. Veel van haar werk is gebaseerd op onderzoek naar mode en populaire cultuur in stedelijk Afrika, waarvoor ze het grootste deel van het jaar doorbrengt in Accra in Ghana en Lagos in Nigeria. Haar focus ligt de afgelopen jaren op eigentijdse kleding en streetwear. Haar meest recente onderneming is realfakeshoes, een creatief bureau dat ze dit jaar lanceerde met een groep gelijkgestemde professionals uit de drie Afrikaanse landen.

thumbnail.jpeg

Carmen Hogg

TRIBE OF GOD

TRIBE OF GOD. Het merk gebruikt de kracht van kleding om de boodschap van God over te brengen. Jude Dontoh, artistiek directeur, is ook chief executive officer van het winkelmerk Safe Space, een merk dat hij in 2020 oprichtte. Als ontwerper werkte hij samen met populaire artiesten in Ghana, zoals Joey b, King Promise en andere merken zoals SWANZY.

thumbnail_image_6483441.jpg

TRIBE OF GOD

Volg de Voices of Fashion Talks op onze YouTube

PRAKTISCHE INFORMATIE

Datum Donderdag 24 juni
Time 19:00-20:00
Locatie Youtube
Prijs Gratis

Voices of Fashion Talks

Bij de tentoonstelling Voices of Fashion die nu te zien is in het Centraal Museum hosten wij zes online gesprekken op de donderdagavond, de Voices of Fashion Talks.

Sprekers in binnen- en buitenland gaan in dialoog over onderwerpen als fashion, muziek, diversiteit, inclusie en straatcultuur. De gratis talks zijn in het Engels en later via ons YouTube kanaal ook vertaald te bekijken. Vragen aan de deelnemers kun je tijdens het gesprek live posten in de comments.

De volgende talks zijn te zien op:

8 juli
22 juli
12 augustus

Houd de agenda in de gaten voor meer informatie!

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien