In de tweede Voices of Fashion Talk gaat Mitchell Esajas co-founder van de Black Archives in gesprek met Guillaume -Gee- Schmidt en Thomas ‘TJ’ Walker van Cross Colours. De drie bespreken de uitdagingen in de industrie en wat er nodig is om verandering teweeg te brengen. Onderwerpen zijn onder andere de diversiteit bij doorgaans witte instellingen.

Het door Esajas mede-opgerichte The Black Archives is een historisch archief en cultureel centrum gedragen door de organisatie New Urban Collective. Het Amsterdamse archief bestaat uit verschillende boekencollecties, archieven en artefacten die de nalatenschap zijn van zwarte schrijvers en wetenschappers. De meer dan 10.000 aanwezige boeken in de collecties behandelen onder meer thema’s als racisme en race issues, slavernij en (de)kolonisatie, gender en feminisme.

TBA logo horizontal.png

Gee en Edson Sabajo zijn founder van Patta, het internationale 'fashion to the max' kledinglabel dat in 2004 in Amsterdam werd opgericht. Via de Patta Foundation worden projecten voor jongeren die actief zijn in de muziek, sport en fashion opgezet. Ze leren over hun eigen cultuur en wat ondernemerschap is zodat zij rolmodellen voor de toekomstige generatie kunnen zijn. Gee geeft ook les aan het Amsterdam Fashion Institute (AMFI).

Gee Patta.jpeg

Guillaume -Gee- Schmidt

In 1989 richt artist TJ Walker samen met Carl Jones Cross Colours op. Zijn designs leverden hem wereldwijde erkenning op. Onder andere Will Smith maakte gebruik van zijn ontwerpen als de Fresh Prince of Bel-Air. Walker is een creatieve duizendpoot. Zijn werk is opgenomen in het Smithsonian Institute, hij won verschillende design awards en hij deelt vanuit zijn studio in Los Angeles zijn kennis als creative director, brand developing adviseur en instructeur op het LA Trade Tech College.

TJ walker.jpeg

Thomas ‘TJ’ Walker

Volg Voices of Fashion Talk op onze YouTube

Praktische Informatie

Data Donderdag 10 juni
Tijd  Starttijd 19:00 uur
Locatie Via YouTube
Prijs Gratis
Taal Engels

Bij de tentoonstelling Voices of Fashion die vanaf 5 juni te zien is in het Centraal Museum hosten wij zes online gesprekken op de donderdagavond, de Voices of Fashion Talks.

Sprekers in binnen- en buitenland gaan in dialoog over onderwerpen als fashion, muziek, diversiteit, inclusie en straatcultuur. De gratis talks zijn in het Engels en later via ons YouTube kanaal ook vertaald te bekijken. Vragen aan de deelnemers kun je tijdens het gesprek live posten in de comments.

De volgende talks zijn te zien op:

24 juni
8 juli
22 juli
12 augustus

Houd de agenda in de gaten voor meer informatie!

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien