Tijdens deze vijfde Voices of Fashion Talk bespreken Aiwan Obinyan (documentairemaker en componist) en Janice Deul (co-curator van Voices of Fashion) de documentaire Wax Print, laten zij fragmenten zien en gaan daar dieper op in.

“From the villages of Indonesia to the cotton fields of America, from European industrial mills to the bustling markets and sewing schools of West Africa, the story of one fabric and how it came to symbolise a continent, it’s people and their struggle for freedom.”

Aiwan Obinyan

Aiwan Obinyan is componist, regisseur, podcast producer en maker van de documentaire Wax Print. Zij is ruim 15 jaar werkzaam in de muziek en werkt samen met muziekartiesten, theater- en filmmakers. Verschillende muziekstijlen van hiphop tot orkestmuziek heeft ze geschreven, gemixt, geproduceerd voor allerlei projecten. En in 2018 maakt ze Wax Print waarin ze de wereldgeschiedenis van deze druktechniek achterhaalt en vertelt.

Janice Deul

Janice Deul is een van Nederlands belangrijkste voorvechters van inclusie en diversiteit in mode, media en cultuur. Als fashion-activiste en -schrijfster met een achtergrond in de journalistiek spreekt ze zich uit over tal van maatschappelijke thema’s, variërend van #MeToo, politieke correctheid, cultural appropriation en inclusief taalgebruik tot beauty standards, de beeldvorming rond black hair en mannen in rok. Ze geeft talks, gastcolleges en workshops, schrijft opiniestukken en richtte in 2014 inspiratieplatform Diversity Rules op. Momenteel is ze druk bezig met een handboek over mode en representatie dat ze samen met mediawetenschapper Charlotte Dwyer schrijft.

Volg de Voices of Fashion Talks op onze Youtube:

PRAKTISCHE INFORMATIE

Datum Donderdag 29 juli
Time 19:00-20:00
Locatie Youtube
Prijs Gratis

Voices of Fashion Talks

Bij de tentoonstelling Voices of Fashion die nu te zien is in het Centraal Museum hosten wij zes online gesprekken op de donderdagavond, de Voices of Fashion Talks.

Sprekers in binnen- en buitenland gaan in dialoog over onderwerpen als fashion, muziek, diversiteit, inclusie en straatcultuur. De gratis talks zijn in het Engels en later via ons YouTube kanaal ook vertaald te bekijken. Vragen aan de deelnemers kun je tijdens het gesprek live posten in de comments.

De laatste talk is te zien op:

12 augustus

Houd de agenda in de gaten voor meer informatie!

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien