In onze vierde talk praten Leroy Lucas, Glaze en Rene -D-Rock- Phillips over hoe de invloed van Amerikaanse mode in de hiphop overwaaide naar Nederland. Besproken wordt de invloed die dat had op de hiphop scene in Nederland en muziek uit de jaren 90.

Sprekers in binnen- en buitenland gaan in dialoog over onderwerpen als fashion, muziek, diversiteit, inclusie en straatcultuur. De gratis talks zijn in het Engels en later via ons YouTube kanaal ook vertaald te bekijken. Vragen aan de deelnemers kun je tijdens het gesprek live posten in de comments.

Leroy Lucas

Leroy Lucas is rapper, activist, politicus, designer en producer. Hij is initiatiefnemer van Keti Koti Utrecht: het festival dat jaarlijks de afschaffing van de slavernij in Suriname viert. Ook zet hij zich in voor de Utrechtse Black Lives Matter beweging. Voor de toekomst ziet hij de verwezenlijking van The Museum of Afro-European Culture and Science.

Foto Leroy Lucas.jpg

Glaze

New Yorker Glaze is entrepreneur, hiphop artist, MC en mediapersoonlijkheid. Na zijn komst naar Nederland start hij in 1990 hiphopgroep FLIP DA SCRIP en presenteert hij vanaf 1995 The Pitch bij TMF. Ook legt hij zich toe op het maken van urban radio bij iHeart en muziekmanagement voor productieteams van o.a. David Guetta. Hij maakt televisieformats voor bedrijven als Talpa en Endemol en met zijn mediaproductiebedrijf bedient hij onder meer Netflix en Amazon. In 2019 begint hij een liefdadigheidsorganisatie voor kinderen in nood die aanleg en interesse hebben voor sport, media en entertainment.

GLAZE.jpeg

Rene-D-Rock-Phillips

Als Rene -D-Rock- Phillips Aruba verruilt voor Nederland start hier zijn hiphop carrière met de Mellow MCs. Enkele jaren later begint hij bij 2Brothers On The 4th Floor. Samen met Glaze is hij vanaf 1995 host van The Pitch bij TMF. Als het programma in 1998 stopt gaat hij naar Antwerpen en begint er Inferno Studios met dj BabyBang. Na de reünie van 2Brothers in 2007 houdt hij zich nu bezig met de live shows van de groep.

62157524_2179693875463223_6518946905702006784_n.jpg

Tijdens de tentoonstelling Voices of Fashion host het Centraal Museum een serie van zeven online gesprekken op de donderdagavond: de Voices of Fashion Talks.

Volg de Voice of Fashion Talks op ons YouTube kanaal.

Praktische Informatie

Data Donderdag 22 juli
Tijd  Starttijd 19:00 uur
Locatie Via YouTube