Le Guess Who? is een festival voor eclectische en experimentele muziek en cultuur uit de hele wereld. Het festival zet artiesten en muziekstijlen in de schijnwerpers die elders zelden een podium krijgen, maar zeker prikkelen en inspireren. De veertiende editie vindt plaats van 11 tot en met 14 november 2021 in Utrecht. Vier dagen lang laat het festival de stad Utrecht zinderen met shows van meer dan 150 artiesten die optreden in poppodia, theaters, kerken, oude fabrieken - en in musea! Op 13 en 14 november organiseert Le Guess Who? meerdere gratis optredens in het Centraal Museum. Met je Le Guess Who? ticket kun je bovendien het gehele festival gratis het Centraal Museum bezoeken.

Trio SonCe.jpg

Trio SonCe | 13 november

Het Nederlandse muziekgezelschap Trio SonCe met wortels in Oekraïne, Catalonië en Turkije, presenteert 'Five Seasons' – een fascinerend muzikaal project dat zijn inspiratie vindt in een serie eeuwenoude rituele liederen uit het Oekraïense folkrepertoire. Het ensemble van zang, cello en fluit creëert muziek waarin deze melodieën, hoewel folkloristisch van oorsprong, op een zeer onconventionele manier worden uitgewerkt. Alle drie de musici zijn kosmopolitisch en veelzijdig, eigenschappen die doorklinken in hun unieke samenspel.

Ilsha.jpg

Ilsha | 14 november

Het Rotterdamse folkensemble Ilsha wil met hun debuutalbum Dive uit 2021 troost bieden aan alle mensen die 'verdrietig zijn'. Op het album, dat is uitgebracht door het Nederlandse DIY-label Tiny Room Records, presenteert Ilse Hamelink snapshots van een aantal momenten in de tijd met daarin verweven de gevoelens en gedachten van precies die momenten. Het is geen toeval dat Hamelink ook muziek-, kunst- en natuurtherapeute is; met haar muziek, die ze samen met de musici Gerrit van der Scheer (Bonne Apart, Herrek), Aino Vehmasto (The Secret Love Parade), Anna Berkhof en Floyd Atema (Herrek) heeft geproduceerd, wil ze haar publiek innerlijke rust bieden.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Data Trio SonCe: 13 november
Ilsha: 14 november
Tijd  Trio SonCe: 12:30 – 12:50, 14:00 – 14:20