Stranded FM
Tijdens deze editie van Centraal Laat slaat het museum de handen weer ineen met Stranded FM. Stranded FM is hét internatradio-platform waarop DJ- en radiotalenten mogen schijnen. Als hub en toegankelijke vrijplaats voor lokale makers met ruimte voor experiment, verbindt Stranded FM als sociaal-culturele smeerolie het Utrechtse cultuurlandschap. Door het bieden van een fris platform waar momenteel naast muziek, ook veel wordt samengewerkt met toonaangevende Utrechtse partijen, wil Stranded FM het cultuurlandschap dusdanig aanvullen en haar muzikale niches laten floreren, om uiteindelijk Utrecht op cultureel vlak een sneller vernieuwende, meer experimentele en toonaangevende stad te maken.

Café Theater Festival: Opus Personae
Theaterduo Opus Personae live in Museumcafé Centraal het stuk Sorry seems to be the hardest word. In een mogelijk pretentieuze voorstelling waar beeldende kunst en theater samen komen. Met Tik-Tok dansjes, cry-diy, group-healing en ander kapot artistieke elementen.

DAMN, HONEY
Jonge meisjes masturberen niet’, ‘vrouwen liegen over hun orgasmes’ of ‘seks is vies als je ongesteld bent’. Zomaar wat stellingen die de dames van de podcast DAMN, HONEY tijdens Centraal Laat bespreken. DAMN, HONEY is dé podcast over alles waar je als vrouw van deze tijd mee moet dealen. Marie Lotte Hagen en Nydia van Voorthuizen brengen naast een wekelijkse podcast ook feministische publicaties uit. Op Centraal Laat leggen ze stellingen voor aan het publiek en gaan ze het gesprek aan.

Naast Stranded FM, het Café Theater Festival en de podcast DAMN, HONEY, zijn er optredens van onder andere popmuziek-kunstenares Céline Gillain, Studio Nonsens en BIG HARE. Er is een workshop surrealistisch tekenen en er is alle ruimte om 's avonds de tentoonstelling De tranen van Eros: Moesman, surrealisme en de seksen te bekijken. Je kunt ook een exclusieve rondleiding volgen van conservator Nina Folkersma.

PRAKTISCHE INFORMATIE
Datum Donderdag 5 maart 2020
Tijd 17.00 - 23.00 uur
Locatie Centraal Museum (Agnietenstraat 1, Utrecht)
Klik hier voor tickets

€6,50 Early bird ticket (UITVERKOCHT)

€11 Regulier ticket (online en kassa)

Bijzondere tarieven

Gratis: We Are Public-pas en Museumkaart

€6,50: CJP en studentenpas

Let op: tijdens Centraal Laat worden foto's gemaakt. Wil je niet op de foto? Laat het ons weten via pers@centraalmuseum.nl.

17.00 tot 21.00 uur Workshop surrealistisch tekenen
18.00 tot 18.45 uur DAMN HONEY
18.45 tot 19:45 uur Studio Nonsens
19.30 tot 20.00 uur Opus Personae
20.00 tot 20.45 uur Céline Gillain
21.15 tot 22.00 uur Big Hare Show

Over Centraal Laat
Centraal Laat is hét avondconcept van het Centraal Museum. Elke eerste donderdagavond van de maand zijn we geopend. Op deze avonden werken we samen met inspirerende lokale makers of culturele vaandeldragers. Of we presenteren zelf een kleiner programma vol kunst en cultuur, waarbij onze museumzalen tot ’s avonds geopend zijn. Verlies jezelf tot in de late uren in kunst, performances, muziek, lezingen en andere culturele happenings in en rond het gebouw.

Centraal Laat wordt mede mogelijk gemaakt door:

logo2'Van Baaren Stichting.jpg

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien