Centraal Laat gaat online

In deze bijzondere tijd gaat Centraal Laat even online door, zodat jij de eerste donderdag van de maand alsnog van culturele hoogtepunten kunt genieten. Op donderdag 7 mei gaat curator Nina Folkersma in gesprek met Marcelle en Krista van VPRO’s De Sekszusjes. Aanleiding is de grote surrealismetentoonstelling De tranen van Eros, die tijdelijk gesloten is voor publiek. In een Q&A gaan de drie dames in gesprek over het doorbreken van seksuele taboes de afgelopen eeuw, zowel in de kunst als in de media.

Hoe gaat het in z’n werk?

Op donderdag 7 mei om 19.30 uur start de Q&A met De Sekszusjes via de Instagram van De Sekszusjes en het Centraal Museum. Je hoeft hier niets voor te betalen, het museum brengt het entertainment gewoon naar je toe.

Over De Sekszusjes

In de webserie Sekszusjes TV bespreken de zussen Krista en Marcelle met het schaamrood op de kaken hun meest intieme ervaringen, twijfels en onzekerheden over seks. Met nieuw creatief knutselwerk, aseksuele Willem én zelfgemaakte liedjes. Sekszusjes TV is bedacht, geknutseld en gemaakt door Krista Arriëns, Marcelle Arriëns en Marcel van der Velde. Ze zijn feilloos op elkaar ingespeeld, hebben dezelfde humor en zijn creatieve makers.

Over De tranen van Eros

Ontdek hoe eigentijds de surrealisten zijn in De tranen van Eros: Moesman, surrealisme en de seksen. In deze grootse tentoonstelling wordt het werk van de enige officieel erkende Nederlandse surrealist Johannes Moesman (1909-1988) geplaatst in de context van zijn internationale tijdgenoten. Naast Salvador Dalí, René Magritte en Max Ernst is er voor het eerst veel ruimte voor vrouwelijke surrealisten als Claude Cahun, Leonora Carrington en Leonor Fini. Bovendien is er werk te zien van hedendaagse kunstenaars als Sarah Lucas, Gillian Wearing, Paul Kooiker en Viviane Sassen. De tranen van Eros is online te bezoeken via bit.ly/detranenvaneros360

Centraal Laat wordt mede mogelijk gemaakt door:

logo2'Van Baaren Stichting.jpg

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien