Centraal Laat is hét avondconcept van het Centraal Museum. Op een aantal donderdagavonden per jaar kun je door de museumzalen dwalen en jezelf tot in de late uurtjes verliezen in performances, muziek, lezingen en andere culturele happenings in en rond het museumgebouw. Verwacht samenwerkingen met zowel Utrechts lokale vaandeldragers als de meest verfrissende culturele nieuwkomers.

Deze editie is in samenwerking met het collectief La Cassette en draait om De (on)gezonde stad. Gezond is niet altijd de makkelijkste keuze. Soms verlang je naar ranzige snacks, drankjes met passende koppijn en het uitstellen van je nachtrust. De (on)gezonde stad maakt duidelijk hoe je soms kunt snakken naar het kortetermijngeluk van guilty pleasures wanneer je na een avond uit met een kater in bed ligt.

TICKETS

jamanbroershots-000022-3.jpg

La Cassette

La Cassette creëert een plek voor de community van dj’s, artiesten, fotografen en videomakers die hiphop en de nacht gebruiken als inspiratiebron. Ze opereren voornamelijk in de nacht, zowel online als offline. In het donker ontwikkelt zich talent, bloeien vriendschappen op en ontstaat cultuur.

channels4_profile.jpg

Cero Ismael

De Nederlandse Cero Ismael, artiest, rapper, zanger en songwriter, geboren en getogen in de buitenwijken van Amsterdam, gebruikt muziek als een vorm van self-healing. Beïnvloed door zijn worstelingen (Cero Ismael groeide op in verschillende culturen: Nederlands, Indonesisch en Surinaams) deelt hij openhartig zijn persoonlijke verhalen. Vanaf 11-jarige leeftijd vond hij al troost in liefde, religie, spiritualiteit en muziek. Aanvankelijk geïnspireerd door zijn muzikale familie (zijn grootmoeder in gospel en zijn vader een muzikant), werd Cero beïnvloed door self-made trap-artiesten als Soulja Boy, Lil B, Chief Keef en meer. In zijn zoektocht naar diepgang werden de geluiden van R&B, indie en soul een hoofdbestanddeel van zijn sonische dieet.

mail.jpeg

Tyrone Marcio

De 18-jarige Tyrone Marcio is een artiest die een nieuwe stroming in het muzikale landschap probeert te brengen. Onlangs deelde hij zijn debuut-EP ‘Simpele Ziel’ met het publiek. Met zijn vaste productieteam heeft hij gewerkt aan een geluid met invloeden uit old-school r&b gecombineerd met ruige, vernieuwende klanken. Zijn talent wordt steeds vaker opgemerkt: zo schreven onder andere Complex en 3voor12 lovende artikelen en werkte hij samen met artiesten als Ronnie Flex en Yung Nnelg.

00000451-000004510010 copy.jpg

Ley

Ley ontdekte zijn passie voor muziek al op jonge leeftijd terwijl hij achter de draaitafels van zijn vader stond. Begonnen met Deep House, Techno en Drum & Bass, vond hij zijn passie uiteindelijk in de experimentele klanken van R&B (klassiekers), Soul, Hiphop en Soulful/Disco House. Deze elementen brengt hij vloeiend terug in zijn dj-sets en producties. Naast zijn solo carriere is Ley ook de DJ en MC van Black Acid & Sor. Samen met Velez (DJ) en Damy (MC) sloot Ley met La Cassette WOO HAH festival 2022 af.

Afbeelding van Kevin Lo

Kevin Lo

Ooit begonnen als hiphop dj, draaide Kevin Lo op verschillende clubavonden en festivals door het land. Tijdens de closing weekend van BAR (Rotterdam) kwam hij in aanraking met elektronische muziek. Hij werd geïnspireerd door de sound uit Chicago en heeft sindsdien zijn liefde voor housemuziek niet meer losgelaten. Kort daarna richtte hij, samen met wat vrienden, collectief Tuff Luck op. Maandelijks hebben ze een show bij Maxi Radio en eens in het kwartaal een Operator Radio en Kiosk Radio (BE) show. Tijdens de set komen er verschillende genres aan bod, waaronder Chicago house, Detroit house, disco en electro.

Afbeelding van Osman

Osman

Osman Bas, geboren in 1989, is een Rotterdamse DJ, radiopresentator, programmeur en medeoprichter van de culturele instelling en zender Operator Radio. Osman kwam op jonge leeftijd in aanraking met muziek na een grondige verkenning van de Nederlandse creatieve clubscene en alles wat het te bieden had. Op 17-jarige leeftijd begon hij met het verzamelen van platen. Kort daarna besloot Osman zijn muziekcollectie met de wereld te delen. Zijn carrière begon nadat hij op talloze feesten in heel Nederland had gespeeld en zijn eigen vinyl-only avond Analog organiseerde.

Punk Pizza

Bij de (on)gezonde stad hoort natuurlijk ook een goeie, vette pizza. Punk Pizza is een DIY-experiment. Ruim drie jaar geleden is Punk Pizza zonder enige ervaring in de tot puin geslagen restanten van een snackbar begonnen aan een nieuw avontuur. Al pogoënd wordt het pizzatentje steeds beter, en inmiddels is Punk Pizza op verschillende evenementen te vinden.

TICKETS

Houd het Facebook evenement in de gaten voor updates.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Datum Donderdag 4 augustus 2022
Tijd  Programma: 18.00 tot 23.00 uur
Locatie Centraal Museum