Centraal Laat is hét nieuwe avondconcept van het Centraal Museum. Elke eerste donderdag van de maand kun je jezelf tot in de late uren verliezen in performances, muziek, lezingen en andere culturele happenings in en rond het gebouw. Verwacht samenwerkingen met zowel Utrechts lokale vaandeldragers als haar meest verfrissende culturele nieuwkomers.

Deze editie zijn IMPAKT, Rafaël Rozendaal, Fuck Up Night en HKU Café te gast. Onder het blokkenschema meer info over de programma-onderdelen.

Timetable_A6_Centraal Laat_Oktober_Website_V4.png

Talk Rafaël Rozendaal

Ter gelegenheid van het Nederlands Filmfestival werd Rafaël Rozendaal uitgenodigd nieuw werk te maken voor de schermen aan de Nicolaaskerkhof. Double Pressure is van 27 september tot en met 5 oktober te zien. Tijdens de Talk gaan Bart Rutten (artistiek directeur Centraal Museum) en Paulien Dresscher (interactive NFF) met de wereldberoemde kunstenaar in gesprek.

Fuck up Night

Het leven gaat niet altijd over rozen, ook niet voor de meest succesvolle ondernemers dezer aard. Tijdens de FuckUp Night vertellen 4 sprekers in 7 minuten over hun verkeerde beslissingen, nare tegenslagen en fatale inschattingsfouten binnen hun (voormalige) projecten. Kortom: they fucked up. Sprekers worden binnenkort bekend gemaakt.

HKU Café

Tot in de late uurtjes kun je in het Museumcafé dansen op muziek van HKU Café. Jonge, interdisciplinaire creatievelingen van de HKU komen samen om vernieuwende online radio te maken. Soms experimenteel, soms pure pop. Een zoektocht naar nieuw geluid, met dansbaarheid als de kern.

Simon Dogger

Hoe ervaar je een museum als je blind bent? Maak tijdens Centraal Laat kennis met de niet-visuele ontwerper Simon Dogger. Tijdens zijn studie aan de Design Academy in Eindhoven werd Dogger blind en werd hij gedwongen op een andere manier zijn werk te benaderen. Hij verlegde zijn focus op andere zintuigen en vertelt hoe je het museum ook op een andere manier kunt ervaren.

Marianna Maruyama

Je telefoon wordt een kunstwerk in Permissions. Geïnspireerd op het verhaal van Japanse popidool Yamaguchi Momoe, maakte Maruyama een interactief kunstwerk. Hierin worden zaken als ethisch data verzamelen, privacy en genderrolllen aan de kaak gesteld. Het eindresultaat is een interactieve audiovisuele performance waar het publiek actief aan deelneemt.

Sander Veenhof

Als iets wat je voor neus krijgt je bevalt, swipe je naar rechts. Maar wat als je scherm op je neus zit? Als je een augmented reality bril draagt? Probeer de HoloLike app om te zien hoe we in de toekomst gaan interacteren met de semi-virtuele wereld om ons heen. Maar wat als dat virtuele deel z'n eigen leven gaat leiden? Dat ervaar je in de "Avatar Says No" app.

Resto van Harte

Resto VanHarte in Kanaleneiland is een sociaal buurtrestaurant. Buurtbewoners ontmoeten elkaar in het 3Generatiecentrum en genieten samen van een betaalbaar, goed en gezond driegangendiner. Tijdens de tentoonstelling Dromen in beton: Kanaleneiland en Hoog Catharijne komt Resto van Harte naar het Centraal Museum. Dit is een besloten programmaonderdeel dat in De Stallen plaatsvindt.

Centraal Laat wordt mede mogelijk gemaakt door:

logo2'Van Baaren Stichting.jpg

PRAKTISCHE INFORMATIE
Datum Donderdag 3 oktober 2019

17.00-23.00 uur

Locatie Centraal Museum
Klik hier voor tickets

€6 Early bird ticket (op=op)

€10 Regulier ticket

Bijzondere tarieven

Gratis: We Are Public-pas en Museumkaart

€6: CJP en studentenpas