Op 1 oktober kun je een online talk bijwonen met hedendaags kunstenaarsduo Basel Abbas en Ruanne Abou-Rahme. De kunstenaars zijn bekend om hun video-installaties die met indringende beelden en opzwepende muziek (samplecultuur) heftige issues aan de orde stellen.

Hun installaties zijn nu te zien bij De ommuurde stad en in het Eye filmmuseum in Amsterdam. De talk wordt gehost door Laurie Cluitmans, conservator hedendaagse kunst en Nat Muller, gastconservator van Eye Filmmuseum. Start is om 17:00 uur via een livestream op ons YouTube-kanaal.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien