Felix Visser vertelt over zijn stiefvader Joop Moesman. In deze lezing vertelt hij over de mens achter het fenomeen. Ook wordt vandaag een geheim onthult over Moesmans schilderij Het Gerucht.

Felix Visser (1943) groeide op in Utrecht in een ‘kunstenaarsnest’ waar kunst en de magie van techniek en wetenschap streden om de eerste plaats in zijn leven. Zijn moeder, Erika Visser, was getrouwd met Joop Moesman. Felix Visser studeerde muziektheorie, piano en slagwerk aan het conservatorium en ontwikkelt nieuwe elektronische muziekinstrumenten en diverse alternatieve toepassingen van analoge en digitale technologie in de creatieve industrie. Als voorzitter van de Stichting Muzum zet hij zich in voor het realiseren van een vaste plek voor Utrechtse en Stichtse beeldende kunsten.

Bij deze lezing is een gebarentolk aanwezig (NGT), zodat deze lezing toegankelijk is voor dove en slechthorende bezoekers.

Praktische Informatie

Datum Zondag 16 februari

15.00-16.00 uur

Locatie Auditorium Centraal Museum, Agnietenstraat 1, Utrecht
Prijs Lezing gratis toegankelijk, aanmelden is niet nodig. U heeft wel een entreebewijs voor het museum en de tentoonstelling nodig.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien