Op 17 oktober verschijnt het nieuwste boek van Jessica van Geel: I love you, Rietveld. Hét verhaal over de (geheime) liefde tussen de vermaarde ontwerper en architect Gerrit Rietveld en Truus Schröder. Zij stimuleerde zijn talent en was zijn artistieke geweten, en samen bouwden ze het wereldberoemde Rietveld-Schröderhuis in Utrecht. Een schitterende geschiedenis gebaseerd op uitgebreide research, interviews en persoonlijke documenten van de familie. Over liefde, familiebanden, de wording van een groot talent en, met het ontstaan van De Stijl en Dada, ook een treffend tijdsbeeld van een opwindende periode aan het begin van de vorige eeuw.

Donderdagavond 1 november organiseert het Centraal Museum een bijzondere avond in teken van Truus Schröder. Van Geel zal dieper ingaan op het leven en werk van Schröder en haar rol in de totstandkoming van het huis. Conservator toegepaste kunst, Natalie Dubois, zal Van Geel kort interviewen en de schrijver zal voordragen uit haar nieuwe boek. Het programma van de avond ziet er als volgt uit:

19.00 uur Inloop Auditorium van het Centraal Museum
19.15 uur Lezing met Jessica van Geel
19.30 uur Interview met Jessica van Geel door Natalie Dubois
19.45 uur Voordracht I love you, Rietveld
20.00 uur Drankjes in Museumcafé Centraal
21.00 uur Einde programma

Datum Donderdag 1 november

19.00-21.00 uur

Locatie Auditorium Centraal Museum, Agnietenstraat 1, Utrecht
Aantal plekken 70
Kosten Gratis op vertoon van geldig entreebewijs van het Centraal Museum