Centraal Laat is hét nieuwe avondconcept van het Centraal Museum. Elke eerste donderdag van de maand kun je jezelf tot in de late uren verliezen in performances, muziek, lezingen en andere culturele happenings in en rond het gebouw. Verwacht samenwerkingen met zowel Utrechts lokale vaandeldragers als haar meest verfrissende culturele nieuwkomers.

Bij deze spoken word-editie van Centraal Laat neemt dichterscollectief Proces Verbaal in de avonduren het museum over. Het werk van Jessica Stockholder wordt door dichters, performance artiesten en muzikanten vertaald in hun eigen vorm. Ze gebruiken taal om verder te kijken naar de uitbundige sculpturen en installaties uit de tentoonstelling. In Stuff Matters ligt de poëzie voor het oprapen.

Je kunt deze avond performances verwachten van onder andere Maradia Borstlap en SPROKEN. Ga mee met een poëtische wandeling door de expositieruimte met BoterBoter of luister in de tuin naar poëzie uit objecten. Houd het Facebook-event en deze pagina in de gaten voor updates.

Centraal Laat_Proces Verbaal_4 juli_programma.jpg

Centraal Laat wordt mede mogelijk gemaakt door:

logo2'Van Baaren Stichting.jpg

PRAKTISCHE INFORMATIE
Datum Donderdag 4 juli 2019
Tijd 17.00-21.00 uur
Locatie Centraal Museum
Klik hier voor tickets

€6 Early bird ticket (op=op)

€10 Regulier ticket

Bijzondere tarieven

Gratis: We Are Public-pas en Museumkaart