Ontdek het Centraal Museum in gebaren tijdens de rondleidingen in Nederlandse Gebarentaal (NGT). Deze rondleidingen worden georganiseerd voor dove en slechthorende bezoekers en worden gegeven door een dove rondleider.

Deze rondleiding vindt plaats in de tentoonstelling Stoel neemt stelling. In het museum is een indrukwekkende verzameling aan stoelen bij elkaar gebracht. Je wordt uitgenodigd om na te denken over de vele vormen en betekenissen van het zitmeubel dat velen van ons dagelijks gebruiken. Van revolutionaire productiemethodes en iconische ontwerpen, tot symbolische stoelen met een boodschap: Stoel neemt stelling brengt met meer dan 100 uiteenlopende ontwerpen een ode aan de stoel.

Om zeker te zijn van een plek in de rondleiding, raden we aan om te reserveren via deze link. Deelname aan de rondleiding is gratis, maar het is wel nodig om een geldig entreebewijs voor het museum te hebben.

Let op: deze rondleidingen zijn bedoeld voor dove en slechthorende bezoekers, niet voor studenttolken.

praktische informatie
Datum 23 december
Tijd 13:00 - 14:00
Locatie Centraal Museum (verzamelen in de garderobe)
Prijs Gratis met museumticket
Aanmelden Reserveren voor een rondleiding in Nederlandse Gebarentaal is noodzakelijk om zeker te zijn van een plek en kan via deze link. Je hebt dan nog wel een entreebewijs voor het museum nodig.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien