Ontdek het Centraal Museum in gebaren tijdens de rondleidingen in Nederlandse Gebarentaal (NGT). Deze rondleidingen worden georganiseerd voor dove en slechthorende bezoekers en worden gegeven door een dove rondleider.

Deze rondleiding vindt plaats in de tentoonstelling Aan de horizon. Een zomerse reis door de kunsten. Ontdek in deze tentoonstelling hoe kunstenaars van alle tijden zich laten inspireren door het reizen door een landschap. Zo trokken Utrechtse kunstenaars in de zeventiende eeuw naar Italië. Daar raakten ze geïnspireerd door het landschap en hun Italiaanse tijdgenoten. Eenmaal terug in Utrecht introduceerden ze een nieuwe schilderstijl: uitgestrekte landschappen met een Italiaans-mediterraan licht dat herinnert aan een broeierige zomerdag. Het verhaal van deze Utrechtse kunstenaars vormt het vertrekpunt van de tentoonstelling, waarin ook wordt verkend hoe hedendaagse kunstenaars vandaag de dag naar de reis door het landschap kijken. Ook zij laten zich door dit thema inspireren, maar richten zich hierin ook op thema’s als gedwongen migratie en de klimaatcrisis. In deze tentoonstelling neemt het Centraal Museum je mee in een verhaal waarin kunstenaars van alle tijden grenzen verleggen en op zoek gaan naar een nieuwe horizon.

Om zeker te zijn van een plek in de rondleiding, raden we aan om te reserveren via deze link. Deelname aan de rondleiding is gratis, maar het is wel nodig om een geldig entreebewijs voor het museum te hebben.

Let op: deze rondleidingen zijn bedoeld voor dove en slechthorende bezoekers, niet voor studenttolken.

PRAKTISCHE INFORMATIE

Datum Zaterdag 22 juli en zaterdag 26 augustus

Locatie Centraal Museum
Prijs Gratis met museumticket
Aanmelden Reserveren voor een rondleiding in Nederlandse Gebarentaal is noodzakelijk om zeker te zijn van een plek en kan via deze link. Je hebt dan nog wel een entreebewijs voor het museum nodig.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien