De Kersttentoonstelling van 1927 in het Centraal Museum bestond uit tekeningen van Utrechtse meesters uit de 17de en de 18de eeuw uit het bezit van de Teyler's Stichting in Haarlem. Ze werden aangevuld met tekeningen van Bloemaert, Saenredam en Saftleven, indertijd ondergebracht in de Topografische atlas van de stad Utrecht.

Fragment uit een artikeltje in de Nieuwe Rotterdamsche Courant van 25 december 1927: "Nu door het bezoek aan de gerestaureerde Domkerk de aandacht zich weer bizonder op deze kerk richt, zullen ook de teekeningen van Saftleven van de kerk na den storm, welke in de 17e eeuw het schip verwoestte, belangstelling wekken. En wellicht stijgt de bezoeker dan ook naar de bovenverdieping (de historische afdeling van het museum), om het uit de oude vloertegels van den Dom gerestaureerde vloer-stukje te zien."

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.A6EDD4CE-FABD-4FFF-90C2-2B819F225968