Na bijna 33 jaar werkzaam te zijn geweest neemt Marja Bosma, conservator Moderne Kunst, afscheid van het Centraal Museum Utrecht. In haar afscheidstentoonstelling zal ze een selectie maken van kunstwerken die zij voor het museum heeft verworven. Deze werken worden gecombineerd met werken van kunstenaars als Thomas Huber, Robbie Cornelissen, Marlene Dumas en Ienke Kastelein waarmee Marja een vruchtbare en mooie samenwerking heeft gehad.

Lees hier de blog die collega-conservator René de Kam schreef over Marja Bosma.

Beeld: Carel Blotkamp, Another Throw, 2013

• De geest moet waaien : enkele avonturen van scheidend conservator Marja Bosma, geheel naar waarheid opgetekend uit een haperend geheugen, Marja Bosma, Centraal Museum (Utrecht, 2023), 40 p.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.d4b19d9e-f30a-4944-88fb-3d9b0639878f