In de jaren 80 van de vorige eeuw kon je "thematische wandelingen" door de collectie van het Centraal Museum houden. Per thema was in het museum een plattegrond verkrijgbaar en projectboekjes die door de educatieve afdeling van het museum geschreven waren. De boekjes waren bedoeld voor scholieren, maar konden ook gebruikt worden door andere museumbezoekers die geïnteresseerd waren in ideeën en principes die aan de kunst ten grondslag liggen.

'Kijk eens naar het vogeltje' ging over schilderijen waarop een familie te zien is. In het Centraal Museum bevinden zich familieportretten vanaf de 15e eeuw. Deze vormden het uitgangspunt voor het project.

• Docenteninformatie bij het schoolproject "Kijk eens naar het vogeltje", Centraal Museum (Utrecht, 1980), [3] p.
  • Kijk eens naar het vogeltje : familieportretten in het Centraal Museum Utrecht, tekst: Matty Veldkamp, Centraal Museum (Utrecht, 1980), 18 p.

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.798AF0CE-BF3F-4F81-857E-D93F58798FF9