Van 1 september tot 1 oktober 2009 was in het Centraal Museum een compacte expositie te bewonderen van het rond 1900 geproduceerde art-nouveau keramiek van de Faience- en Tegelfabriek Holland. Holland was een gerenommeerde aardewerkfabriek van Utrechtse bodem die in zijn korte tijd van bestaan grensoverschrijdende waardering ontving bij de liefhebbers van haar prachtige kunstzinnige oeuvre. Het bedrijf, in 1894 opgericht door Jan Willem Mijnlieff, produceerde handbeschilderd aardewerk van hoogstaande kwaliteit in een eigen, herkenbare vormgeving met opvallende modellen, zorgvuldig uitgewerkte decors en flamboyante vormen binnen een warm kleurenpalet.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.9EE40835-CA3C-48AB-BE37-1703D79D8605