Eind 2000 verscheen 'boris en de paraplu', een nieuw meesterwerk van Dick Bruna. In dit klassiek drama bepaalt een paraplu het lot van een beer. De paraplu beschermt boris tegen de regen, maar blijkt ook een onbetrouwbare reisgenoot tussen de wolken. De veertien tekeningen uit het boek werden in het Centraal Museum tentoongesteld.

• [Dick Bruna in het Centraal Museum] : [16 kaarten geïnspireerd op Nijntje], [org. Ranti Tjan, María Luisa Figueroa], [Centraal Museum] ([Utrecht], [2000])
  • Boris en de paraplu : schetsboek, idee en samenst. Thomas Widdershoven (Thonik). tekst Gert Staal en Thomas Widdershoven, Centraal Museum (Utrecht, 2000), [S.p.]
  • Dick Bruna : boekomslagen, auteur Bert Jansen, Centraal Museum (Utrecht, 2000), 120 p.

• In deze tentoonstelling waren geen objecten uit de collectie van het Centraal Museum te zien

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.876439C3-44F7-4B16-9017-F829D43B85FB