Armando (1929) had in 1960 het schilderen, in de gebruikelijke zin van het woord, opgegeven. Net zoals veel van zijn collega's concludeerde hij: 'De schilderkunst is dood'. Hij maakte reliëfs met bouten, prikkeldraad en stukken plaatijzer op hout gemonteerd: deze zouden meer realiteitswaarde bezitten dan wat hij op doek en papier kon maken. Pas in 1971 begon hij opnieuw te schilderen. Het werk uit de periode daarna stond centraal bij de tentoonstelling die van 15 december 1976 tot en met 30 januari 1977 gehouden werd in het Centraal Museum.

Daarnaast was er aandacht voor zijn literair werk en zijn optreden in Herenleed, een televisieprogramma uit de jaren 70, dat je liefhad of haatte, en dat bestond uit absurdistische sketches. Armando speelde een "bescheiden heertje met bril, hoge schoenen en te krappe jasje", naast journalist en programmamaker Cherry Duyns als "verwaten heer met bolhoed, sik, opstaande snor, pandjesjas en horlogeketting". Later volgden theatervoorstellingen met dezelfde personages.

• Armando : nieuwe schilderijen en tekeningen : literair werk : Herenleed, [tekst Carel Blotkamp ... et al.], Centraal Museum (Utrecht, 1976), 24 p.
  • Herenleed : een programma van weemoed en verlangen : [aflevering 1 : de vrouw], geschreven door Frank Palmer, Cherry Duyns, VPRO ([Hilversum, 1976]), 23 bl.
  • Herenleed : een programma van weemoed en verlangen : [aflevering 2 : de bediende], Cherry Duyns, Armando, VPRO ([Hilversum, 1976]), 7, a -e bl.

Als u naar dit object wilt verwijzen gebruik dan de duurzame URL: https://hdl.handle.net/21.12130/exhibit.179FB9D0-3EA3-4E38-9B59-FE528934C0CD