Van kijken naar zien

Tijdens het onderwijsprogramma worden de studenten aan de hand van activerende opdrachten uitgedaagd om verder en kritischer te kijken, woorden te vinden voor wat ze zien en met elkaar in gesprek te gaan. Stapsgewijs worden zij zich meer bewust van aannames, vooroordelen, andere perspectieven en hoe die je blik kunnen beïnvloeden. Want is kijken hetzelfde als zien?

Dit museumprogramma is gebaseerd op het gelijknamige museumprogramma 'Van KIJKEN naar ZIEN' van Museum Boijmans Van Beuningen en ontstaan in een samenwerking met uitgever Codename Future (o.a. van de mbo burgerschapsmethode 'De maatschappij dat ben JIJ') dankzij de steun van Fonds 21, Van Leeuwen van Lignac Stichting, Ars Donandi + W.J.O. de Vries en Tomenco Management & Consultancy​

Vraag hier het gratis voorbereidend lesmateriaal van Codename Future aan.

Let op: het programma is vanaf september 2024 beschikbaar.

Groepsgrootte

Per aangevraagde rondleiding kunnen er maximaal 30 studenten deelnemen. Deze worden opgesplitst in groepen van maximaal 15 studenten met minimaal 1 begeleider.

Het programma is geschikt voor alle leerjaren binnen het MBO.

Programmaduur

Het programma duurt 60 minuten, inclusief ontvangst en vertrek.

Beschikbare dagen en tijden

Dinsdag t/m vrijdag kan het museumbezoek vanaf 11.00 uur en tot 15.45 uur gestart worden.

Kosten

Deze rondleiding kost € 75 per groep van 15 studenten. Dit is inclusief entree van de studenten en de begeleider.

Rondleiding aanvragen

Vraag de rondleiding minimaal 2 weken van tevoren aan. Gebruik daarvoor onderstaand formulier (of mail naar rondleidingen@centraalmuseum.nl)

Rondleiding aanvragen

Let op: Bezoeken jullie het museum zonder een rondleiding? Laat ons ook dan weten wanneer we jullie kunnen verwachten. Gebruik hiervoor het reserveringsformulier, optie [eigen rondleiding].

Vragen of specifieke wensen?

We denken graag met jullie mee. Mail naar rondleidingen@centraalmuseum.nl of bel van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.30 uur naar 030-2362317.

Nieuwsbrief Educatie

Blijf op de hoogte van de onderwijsprogramma's van Stichting Centraal Museum.

Aanmelden nieuwsbrief