Het educatief programma 'Pedagogiek in het nijntje museum' is speciaal ontwikkeld voor Pedagogiek studenten van het mbo en hbo. Tijdens dit bezoek gaan studenten (samen) gericht aan de slag vanuit hun vakgebied in het nijntje museum. Ze krijgen informatie over de opzet van het museum en het gedachtegoed van Dick Bruna.

We laten studenten nadenken over wat een bezoek aan het nijntje museum voor hen kan betekenen: Waarom zou je met je groep naar het nijntje museum komen? Hoe kun je dit inpassen in het (les)programma? Hoe bereid je je groep voor en hoe leg je uit wat een museum is? Hierna gaan ze aan de slag met gerichte opdrachten die uitnodigen tot nadenken en het uitwisselen van ideeën die direct toepasbaar zijn in de beroepspraktijk.

Het nijntje museum is onderdeel van Stichting Centraal Museum. De communicatie over de aanvraag zal verstuurd worden vanuit het Centraal Museum, het programma vindt echter plaats in het nijntje museum. Klik hier om meer te ontdekken over de verschillende themaruimten en onze onderwijsvisie.

Groepsgrootte

Per groep geldt: maximaal 15 studenten, minimaal 1 begeleider.

Kosten

Een rondleiding kost zowel voor het mbo als hbo €87,50 per groep van 15 studenten.

Lengte programma

De duur van het programma is 1 uur, inclusief ontvangst en vertrek. Het bezoek kan op dinsdag t/m vrijdag plaatsvinden tussen 12.30 en 17.00.

Rondleiding aanvragen

Vraag de rondleiding minimaal twee weken van tevoren aan. Gebruik daarvoor onderstaand formulier (of mail naar rondleidingen@centraalmuseum.nl).

Rondleiding aanvragen

Let op: Bezoeken jullie het museum zonder een rondleiding? Laat ons ook dan weten wanneer we jullie kunnen verwachten. Gebruik hiervoor het reserveringsformulier, optie [eigen rondleiding].

Vragen of specifieke wensen?

We denken graag met jullie mee. Mail naar rondleidingen@centraalmuseum.nl of bel van maandag tot en met vrijdag tussen 09.30 en 17.00 uur naar 030-2362317.

Nieuwsbrief Educatie

Blijf op de hoogte van de onderwijsprogramma's van Stichting Centraal Museum.

Aanmelden nieuwsbrief