De video-installatie Zeven adressen (2019) van kunstenaarsduo Sander Breure & Witte van Hulzen geeft onverwachte, poëtische inzichten in het leven en de woningen van zeven Utrechtse inwoners. Dit werk is gemaakt in opdracht van BAK en Centraal Museum Utrecht naar aanleiding van What Is the City but the People?. Op donderdag 18 april is er in de avond een speciale openstelling van het werk in Het Utrechts Archief, in aanwezigheid van de kunstenaars.

deCentraal: What Is the City but the People?

September 2018 vormt de aftrap van het programma deCentraal, waarin het Centraal Museum Utrecht steeds vaker buiten de muren treedt. De eerste samenwerking binnen deCentraal vond plaats voor het kunstproject What Is the City but the People?. Partners zijn initiator BAK, basis voor actuele kunst, die in samenwerking met SPRING Performance Arts Festival en het Centraal Museum voor dit project een oproep deden onder Utrechters. Meer dan 150 bewoners en werkenden uit Utrecht, die samen een portret van de stad vormen, een voor een de reusachtige meterslange catwalk opliepen. What Is the City but the People? is gemaakt door de inwoners van Utrecht en geregisseerd door Richard Gregory, naar een idee van kunstenaar Jeremy Deller. Het origineel is in opdracht van Manchester International Festival geproduceerd in juli 2017.

Lees meer over de video-installatie Zeven adressen op de website van BAK, basis voor actuele kunst.