Gerrit Rietveld (1888-1964) heeft in Utrecht meerdere huizen ontworpen, waaronder het Rietveld Schröderhuis. Het Centraal Museum geeft publiek de mogelijkheid binnen te kijken bij twee andere woningen die door Rietveld zijn ontworpen: de museumwoning Robijnhof 13 en de modelwoning Erasmuslaan 9. Beide zijn elke laatste zondag van de maand te bezoeken tussen 13.00 en 17.00 uur. In een rondleiding van een uur komt u alles te weten over de museumwoning of de modelwoning.

Het Centraal Museum heeft de grootste Rietveld-collectie ter wereld. Deze collectie bestaat naast meubels ook uit enkele huizen. Zo beheert het museum naast het wereldberoemde Rietveld Schröderhuis nog twee panden die zijn ontworpen door Rietveld, die vanaf nu maandelijks te bezoeken zijn.

Op de website van het Rietveld Schröderhuis kunt u kaarten bestellen voor een bezoek aan de Rietveldhuizen.