Jane Chin-A-Fo en Jan Willem Steunenberg zijn toegetreden als leden van de Raad van Toezicht van het Centraal Museum, met specifieke deskundigheid en ervaring op het gebied van financiële controle en marketing. Beiden zijn gestart op 28 september en nemen zitting in de audit commissie.

Jane Chin-A-Fo kan bogen op ruime financiële ervaring als directeur Financiën en Informatiemanagement voor Dudok Wonen. Daarvoor werkte ze voor Nationale Nederlanden en Fortis, bij het Gemeentelijk Vervoerbedrijf van Amsterdam en vier verschillende ministeries.

Jane Chin-A-Fo: ‘Cultuur is zeer belangrijk voor mij, omdat cultuur en historie het verleden verklaren en mede de toekomst kunnen vormen. Ik ben blij dat ik voor een ambitieuze culturele instelling als het Centraal Museum bestuurders kan voorzien van advies op het gebied van financiën.’

image0.jpeg

Jan Willem Steunenberg is ondernemer en eigenaar van verschillende marktonderzoeksbureaus. In het dynamische stadsdeel Leidsche Rijn, waar hij sinds 2001 woonachtig is, heeft hij diverse grote publieksevenementen geïnitieerd en georganiseerd. Die ervaring sluit naadloos aan op de wens van het museum om komende jaren meer bezoekers uit onder meer Kanaleneiland, Overvecht en Leidsche Rijn te trekken. Hij is oprichter en voorzitter van de Stichting Leidsche Rijn Marketing en lid van de Utrecht Development Board.

Jan Willem Steunenberg: ‘Ik geloof dat mijn grote netwerk in Utrecht en omgeving mij goed kan helpen in mijn rol binnen de Raad van Toezicht. Ik verheug me erop Leidsche Rijn meer te kunnen betrekken bij de plannen van het Centraal Museum’.

202006271310_JVB_1762-Edit.jpg