Fondsbeheerder DMFCO sluit aan: verlengt sponsorschap met Rietveld Schröderhuis

Utrecht, 1 april 2020 - MUNT Hypotheken is ook volgend jaar weer hoofdsponsor van het Centraal Museum. De hypotheekverstrekker maakt die beslissing eerder dan gepland om het museum een hart onder de riem te steken.

Het voortzetten van het sponsorschap is voor Chris Oosterling, commercieel directeur van MUNT Hypotheken, een logische stap: “De kunst- en cultuursector heeft het ontzettend lastig. Op dit moment doen ook zij hun maatschappelijke plicht door te sluiten met als gevolg annuleringen en terugloop in kaartverkoop. Wij vinden het andersom onze maatschappelijke plicht om hen te steunen en hebben om die reden niet de evaluatie in mei afgewacht. De verlenging van de overeenkomst met het Centraal Museum is wat ons betreft nu meer dan ooit nodig.”

Artistiek directeur Bart Rutten is blij met de continuering van de sponsorovereenkomst. “Het is geweldig dat MUNT Hypotheken zich, ondanks de onzekerheid die onze economie nu lamlegt, vroegtijdig heeft uitgesproken met ons te verlengen. De kunst- en cultuursector wordt net als veel andere sectoren geraakt en mede dankzij dit soort samenwerkingen zijn wij in staat om als museum hoopvol naar de toekomst te kijken.”

Naast de hernieuwde overeenkomst tussen MUNT Hypotheken en het Centraal Museum is ook bekendgemaakt dat fondsbeheerder DMFCO een jaar langer sponsor blijft van het wereldberoemde stijlhuis en UNESCO werelderfgoed Rietveld Schröderhuis.

Over MUNT Hypotheken
MUNT Hypotheken is een onafhankelijke Nederlandse hypotheekaanbieder. De geldverstrekker verzorgt hypotheken met geld van pensioenfondsen en institutionele beleggers. Met goede voorwaarden, aantrekkelijke rentes en een duidelijk, snel en transparant proces is het de snelst groeiende, onafhankelijke hypotheekaanbieder van Nederland.

Over DMFCO
DMFCO is een asset manager die institutionele beleggers toegang biedt tot de Nederlandse woninghypotheekmarkt. DMFCO is opgericht in 2013 en is gevestigd in Den Haag. DMFCO beschikt over een vergunning van de Autoriteit Financiële Markten voor het verstrekken van hypotheken en is in 4 jaar tijd gegroeid tot een Asset manager van formaat met een beheerd vermogen van ruim €13 miljard en meer dan €14 miljard aan toezeggingen.

Over het Centraal Museum
De collectie van het Centraal Museum Utrecht bestaat uit design, oude kunst, moderne- en hedendaagse kunst, mode en stadsgeschiedenis. Het museum heeft de grootste Rietveld-collectie ter wereld en een uitgebreide collectie Utrechtse caravaggisten. Moderne en hedendaagse kunstenaars zoals Vincent van Gogh en Marlene Dumas zijn onderdeel van de collectie, naast Utrechtse iconen als Pyke Koch en Joop Moesman. Ook verzamelt en presenteert het museum al meer dan honderd jaar mode van onder andere Viktor en Rolf, Jan Taminiau en Iris van Herpen. Hoogtepunten zoals het Utrechtse schip en 17e eeuwse poppenhuis zijn altijd aanwezig. Daarnaast is er in het een museum een reconstructie van het originele atelier van Dick Bruna. Het nijntje museum en Rietveld Schröderhuis, alsmede de Rietveld modelwoningen aan Erasmuslaan 9 en Robijnhof 13 zijn onderdeel van het Centraal Museum. Sinds 1987 is het Rietveld Schröderhuis toegankelijk voor publiek en in 2000 krijgt het de status Unesco Werelderfgoed.

Foto: Angeliek de Jonge.