Van donderdag 15 augustus t/m zondag 1 september is de laatste workshopronde van Zo Binnen Zo Buiten. Kinderen van 6 tot en met 12 jaar kunnen in de tuin van het Centraal Museum zelf aan de slag met diverse materialen. In de stijl van Jessica Stockholder maken ze hun eigen kunstwerk.

Voor het kunstwerk naast Café Centraal ontwikkelden studenten van de HKU drie verschillende workshops. De studenten bekijken samen met de kinderen de tentoonstelling Stuff Matters van Jessica Stockholder. Uit de tentoonstelling halen de kinderen inspiratie om vervolgens in de museumtuin zelf aan de slag te gaan met een eigen kunstwerk.

De laatste workshopronde gaat 15 augustus van start en loopt tot en met zondag 1 september. Het paviljoen is open van 12.00 - 17.00 uur. De workshops starten om 13.00 en 15.00 uur. Er zijn 15 plekken per workshop. Aanmelden wordt aanbevolen. Bij slecht weer en bij temperaturen boven de 30 graden gaat de workshop niet door. Wel kun je, met de familieroute-tas, naar de tentoonstelling Jessica Stockholder: Stuff Matters.