Kunstenaar Jeroen Kooijmans heeft de film New York is Eating Me & The Cactus Dance aan het Centraal Museum geschonken. De film speelt zich af in New York in de periode van 9/11, 11 september aanstaande precies 20 jaar geleden. Op zaterdag 11 september organiseert het Centraal Museum een vertoning van de film in Het HEM in Zaandam.

Jeroen Kooijmans maakte New York is Eating Me & The Cactus Dance in de jaren na 9/11, toen hij in Manhattan woonde. Vanuit het raam van zijn appartement zag hij in 2001 de Twin Towers instorten, een ervaring die een grote persoonlijke impact had: zijn American Dream werd een nachtmerrie. Niet alleen New York, maar ook de wereld veranderde, en zo ook de documentaire die Kooijmans op dat moment aan het maken was. New York is Eating Me & The Cactus Dance is een film over het verliezen van de werkelijkheid en hoe we onszelf terug kunnen vinden.

Filmvertoning in Het HEM

Op zaterdag 11 september organiseert het Centraal Museum in samenwerking met Het HEM vanaf 19.00 uur een filmvertoning van New York is Eating Me & The Cactus Dance. Na de filmvertoning zullen Jeroen Koijmans en Bart Rutten, artistiek directeur van het Centraal Museum, in gesprek gaan over de film.

Aanvang: 19.00 uur
Duur film: 37 minuten
Duur programma: 1,5 uur
Prijs: gratis entree (plaatsen zijn te reserveren via Het HEM)

New York is Eating Me & The Cactus Dance is van 11 september tot en met 19 september in Het HEM te zien. Meer informatie vind je hier.