Imara Limon start op 23 juni a.s. Ze heeft uitgebreide ervaring in de kunst en cultuur en fondsenwereld als adviseur van het Amsterdams Fonds voor de Kunst (AFK), Mondriaan Fonds en Prins Bernhard Cultuurfonds, alsmede als bestuurslid van Kunsten ’92. In haar huidige functie van conservator was ze onder meer verantwoordelijk voor de tentoonstelling Zwart Amsterdam in 2016 van het Amsterdam Museum en Zwart en revolutionair; het verhaal van Hermine & Otto Huiswoud in 2017 van The Black Archives in samenwerking met het Amsterdam Museum. Ook ontwikkelde ze het meerjarige programma New Narratives met als doel het inclusiever maken van het museum. In 2017 won Imara de Museumtalentprijs.

Imara Limon. Photo by Renata Chede.jpgImara Limon. Foto: Renata Chede.

Henriëtte Post volgt in oktober a.s. Koen Perik op als voorzitter van de raad van toezicht. Als directeur/bestuurder van het Fonds Podiumkunsten, dat namens de Rijksoverheid ondersteuning geeft aan alle professionele vormen van podiumkunsten, neemt ze ruime bestuurlijke ervaring mee.

Henriëtte Post-min. Foto Tim van Bentum.jpgHenriëtte Post. Foto: Tim van Bentum.

Eerder was Henriëtte zakelijk directeur van het Grachtenfestival en de Société Gavigniès, een privaat fonds voor de muziek. Daarvoor was ze zakelijk leider van onder andere het Nieuw Ensemble en de Ebony Band.

Koen Perik: ‘Met Imara en Henriëtte kunnen we de raad van toezicht verder vernieuwen en trekken we ervaren toezichthouders aan die hun sporen in de culturele sector hebben verdiend. Hun komst past bij de ambitieuze doelstellingen die het museum heeft om een breder en nieuw publiek aan te trekken met  spraakmakende programmering.’

Het bureau Colourful People begeleidde het museum in de werving.

Beeld header: Ernst Moritz.