Het Centraal Museum Utrecht ontvangt een geldbedrag van 538.500 euro van Fonds 21 EXTRA, het tijdelijke initiatief van Fonds 21 voor noodhulp en samenwerking, innovatie en (digitale) transformatie en publieksontwikkeling. Het Centraal Museum Utrecht besteedt het bedrag de komende jaren aan het ontwikkelen van digitale toepassingen die moeten bijdragen aan het verbeteren van de bezoekerservaring in het museum.

Artistiek directeur Bart Rutten: "We zijn ontzettend dankbaar voor de bijdrage van Fonds 21 EXTRA. Het geeft de museale sector kans om antwoorden te zoeken en te geven op actuele vraagstukken. Het Centraal Museum fungeert hierin graag als voortrekker."

Foto (van links naar rechts): Merel Schöffel (trive), Bas Wessels (trive), Sietze de Jong (tap-art), Erik Odijk (trive), Bart Rutten (artistiek directeur Centraal Museum) en Henk Christophersen (algemeen directeur Fonds 21) in de expositie van Joost van Bleiswijk die momenteel te zien is in het Centraal Museum. Foto door Kevin Kwee.