We zijn trots dat De Vaandeldrager van Rembrandt vanaf 2 juni in het Centraal Museum te zien zal zijn. Wij zijn het tweede museum, en het eerste museum in de Randstad, waar het beroemde zelfportret te bezichtigen is voor publiek.

De Vaandeldrager is onderdeel van de tentoonstelling De gezonde stad, die op 2 juni opent. Om zoveel mogelijk bezoekers de kans te geven het werk te bewonderen, zal de entree van het museum op 2 en 6 juni gratis zijn. Tickets zijn hier te reserveren.

Dankzij de unieke samenwerking tussen het Rijksmuseum en twaalf musea reist De Vaandeldrager het komende jaar langs de twaalf provincies van Nederland. Op deze manier kunnen zoveel mogelijk mensen (kosteloos) het meesterwerk van Rembrandt bewonderen.

Aankoop door de Staat der Nederlanden met steun van de leden van de Vereniging Rembrandt, de VriendenLoterij en het Rijksmuseum Fonds.