Twee bekende Utrechtse organisaties, het Centraal Museum Utrecht en JACOBS DOUWE EGBERTS (JDE) Professional, gaan een partnership voor vijf jaar aan. Vanaf 1 januari 2020 genieten bezoekers van het Centraal Museum van de koffie van JDE Professional. Ook zet JDE zich met dit partnership in voor het participatieprogramma van het museum, om nieuwe doelgroepen aan te spreken.

De twee organisaties zijn sterk met elkaar verbonden, omdat ze beide een rijke historie in Utrecht hebben. Het Centraal Museum Utrecht is het oudste stedelijk museum van Nederland. JDE is inmiddels ruim 265 jaar oud en dit jaar al 100 jaar in Utrecht gevestigd.

Marco Grob, zakelijk directeur Centraal Museum: “Vanuit dit gegeven is het gezamenlijke doel ontstaan de krachten te bundelen, we zijn dan ook blij dat we JDE Professional in het museum kunnen verwelkomen."

De koffie van JDE Professional die vanaf 1 januari in alle horeca van het Centraal Museum wordt geschonken, is D.E Dutch Originals, een bijzondere koffiemelange die exclusief voor de horeca is ontwikkeld. Het nijntje museum en het Rietveld Schröderhuis maken deel uit van het Centraal Museum en ook daar wordt straks koffie van JDE Professional geserveerd.

Over Centraal Museum

Het Centraal Museum wil met de activiteiten en tentoonstellingen Utrecht cultureel versterken en midden in de maatschappij staan. De collectie van het Centraal Museum Utrecht bestaat uit design, oude kunst, moderne- en hedendaagse kunst, mode en stadsgeschiedenis. Het museum heeft de grootste Rietveld-collectie ter wereld en een uitgebreide collectie Utrechtse caravaggisten. Moderne en hedendaagse kunstenaars zoals Vincent van Gogh en Marlene Dumas zijn onderdeel van de collectie. Ook verzamelt en presenteert het museum al meer dan honderd jaar mode van onder andere Viktor en Rolf, Jan Taminiau en Iris van Herpen. Daarnaast is er in het een museum een reconstructie van het originele atelier van Dick Bruna.

Over JACOBS DOUWE EGBERTS Professional Nederland

JDE Professional Nederland is marktleider in het out-of-home segment voor warme dranken en maakt onderdeel uit van JACOBS DOUWE EGBERTS B.V (JDE), een wereldwijd koffie- en thee bedrijf dat meer dan 265 jaar bestaat, met het hoofdkantoor in Amsterdam. Met een wereldwijd team van meer dan 16.000 ‘koffie kampioenen’ werken we samen om onze merken te leveren aan consumenten in meer dan 140 landen over de hele wereld. Onze leidende merken zijn onder andere: Douwe Egberts, Pickwick, SENSEO®, L'OR, Tassimo, Jacobs, Moccona, Kenco, Super, Pilao en Gevalia. Voor JDE Nederland werken zo’n 2.000 medewerkers, met een kantoor en koffiebranderij in Utrecht en een thee- en koffiefabriek in Joure. Douwe Egberts is binnen het koffiesegment marktleider in Nederland in zowel retail als out-of-home. Onze wereldwijde belofte: “A coffee for every cup".

Foto: V.l.n.r.: Ward Grasveld (Field Sales Manager Commercial), Bas van Exel (Salesdirector), Merel Vens (Hoofd Commerciële Zaken), Marco Grob (Zakelijk Directeur), Jan Peters (Salesmanager Commercial), Anna Kesler (Hoofd Development), Maarten Zonnenberg (Accountmanager Commercial). Foto: Angeliek de Jonge.