Het Centraal Museum is de VriendenLoterij enorm dankbaar voor de jaarlijkse bijdrage die het museum ontvangt. Dit jaar gaat het om maar liefst €346.065.

Marco Grob, zakelijk directeur: "Deze bijdrage zullen we het komende jaar inzetten om onze vernieuwde collectieopstelling te kunnen presenteren aan publiek. Ook kunnen we door de genereuze steun van de Vriendenloterij mooie tentoonstellingen blijven maken, zoals Stoel neemt stelling, en worden er met dehulp van deze bijdrage bijzondere aankopen gedaan."

134,8 miljoen euro voor cultuur en welzijn in Nederland

De VriendenLoterij viert wat het leven mooi maakt: onze verbondenheid met anderen en met onze kunst en cultuur. Dankzij 1,1 miljoen deelnemers kon de VriendenLoterij over 2022 opgeteld een bedrag van €134,8 miljoen schenken aan 57 culturele partners en meer dan 3500 clubs en verenigingen.