In aanloop naar het jaarlijkse Goed Geld Gala van de BankGiro Loterij, dat 12 februari aanstaande plaatsvindt, verraste de BankGiro Loterij de directie van het Centraal Museum Utrecht met een donatie van een miljoen euro voor de verbouwing van het nijntje museum. Daarnaast draagt ook Mercis bv een miljoen euro bij aan de uitbreiding van het museum.

Sinds de opening in 2016 heeft het museum voor peuters en kleuters alle verwachtingen overtroffen. Marco Grob, zakelijk directeur: “Het nijntje museum is zeer succesvol, we zijn vaak uitverkocht. We zijn daarom ontzettend blij dat Mercis bv en de BankGiro Loterij ons nu opnieuw ondersteunen en dat we daarmee het museum kunnen vergroten. In het nieuwe museum kunnen we nog meer bezoekers welkom heten en hen nu ook een nijntje theater en restaurant bieden.’

Het nieuwe museum krijgt er vijfhonderd vierkante meters bij. Er komt meer tentoonstellingsruimte, de ruimte voor garderobe en buggy’s kan worden uitgebreid en de routing voor bezoekers in het museum wordt verder verbeterd. Het museum kan daarmee nog meer kinderen en hun begeleiders verwelkomen. Met de steun van de deelnemers van de BankGiro Loterij en Mercis bv zijn nu belangrijke stappen gezet in het mogelijk maken van deze plannen.