Onlangs opende de minister van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap, Ingrid van Engelshoven, de tentoonstelling Als kunst je lief is van Vereniging Rembrandt. Ruim tachtig aankopen van veertig Nederlandse musea zijn voor deze tentoonstelling samengebracht in het Kröller-Müller Museum. Alle werken zijn afgelopen tien jaar verworven met steun van de Vereniging Rembrandt.

Een van die werken is het definitieve ontwerp voor het schilderij De aanbidding van de drie koningen van Abraham Bloemaert. Deze tekening werd in 2009 door het Centraal Museum aangekocht met steun van Vereniging Rembrandt en wordt sindsdien getoond naast het originele schilderij. Momenteel tonen we een satelliet-presentatie van Als kunst je lief is bij ons in het museum.