Vanaf 23 november is de tentoonstelling Dutch Droog Design te zien in het Erasmus Huis in Jakarta, in samenwerking met het Ministerie van Buitenlandse Zaken. De aanleiding voor de tentoonstelling is de heropening van het Erasmus Huis en het 25-jarig jubileum van Droog Design. Droog werd in 1993 opgericht door Renny Ramakers en Gijs Bakker met als doel Nederlandse vormgeving te promoten. Na het tonen van Droog Design op de Salone del Mobile in Milaan werd Droog een internationaal succes. De ontwerpen van Droog zijn herkenbaar aan hun nuchtere, ironische en conceptuele karakter.

Het Centraal Museum verzamelt sinds het einde van de vorige eeuw Droog Design en heeft met meer dan 200 ontwerpen de grootste museale collectie ter wereld. Het museum wil deze verzameling met een zo groot mogelijk publiek delen. Daarom toont het museum ter gelegenheid van het 25-jarig jubileum van Droog 25 ontwerpen in het Erasmus Huis in Jakarta, waaronder de Voddenstoel van Tejo Remy.