Het is een goed jaar voor het Centraal Museum, het nijntje museum en het Rietveld Schröderhuis: het totaal aantal bezoekers komt dit jaar naar verwachting uit op 345.000. Daarmee zijn we weer terug op het niveau van voor corona.

Heropening vaste collectiepresentatie

De vaste collectie van het Centraal Museum was tot half december gesloten voor bezoekers als gevolg van de verduurzaming van een groot deel van het museum. Op zaterdag 16 december opende Collectie Centraal op feestelijke wijze met bijna drieduizend bezoekers. "We verwachten met de vernieuwde collectiepresentatie een boost te kunnen geven aan de bezoekcijfers de komende dagen en daarmee de 345.000 bezoekers te realiseren," aldus zakelijk directeur Marco Grob.Het Centraal Museum heeft in 2024 drie grote tentoonstellingen gepland: in februari opent Op Scherp, een tentoonstelling die de canon van het fotorealisme kritisch bevraagt, in de zomer volgt een hedendaagse kunsttentoonstelling waarin graffiti en textielwerk centraal staan en in het najaar is er een grote tentoonstelling over de invloed van Marokkaanse culturen op de modewereld te zien. Daarnaast komen er verrassende tentoonstellingen in De Verdieping en het Utrecht Lokaal van het museum.