Kast

diepte 72 cm

• geen :

Fysieke beschrijving

De kast is opgebouwd uit een onderstel, twee zijden, een achterwand, een kap en twee deuren, alle onderdelen zijn door dubbel of enkel getoogde pen- en gatverbindingen met elkaar vergaard. De deuren zijn opgebouwd uit een in verstek getoogd raamwerk met een ingelaten paneel, waarachter drie planken zijn gespijkerd. De deuren draaien op speunen. De zijden zijn opgebouwd uit raamwerken waarin panelen vallen. De achterwand is opgebouwd uit twee keer vijf planken boven elkaar die tegen alle zijden zijn gespijkerd. De laden en legplanken zijn gespijkerd en gelijmd.

• Antiquités et objets d’art : dépendant des successions Me douière Mr W.J. Royaards van den Ham à Utrecht ... : la vente aura lieu à Amsterdam du 22 au 26 novembre 1910 ... sous la direction de Frederik Muller & Cie., (Amsterdam, 1910), cat. nr. 305

• [Verslag] Centraal Museum [1946], de directrice van het Centraal Museum C.H. de Jonge, ([Utrecht, 1947]), p. 9