Rode geplisseerde halterjurk

<SPAN lang=N>Dit korte, rode halterjurkje van zijde en katoen ontwierp Mattijs van Bergen voor zijn najaar/winter collectie uit 2010. Met vrolijke kleuren, plissé en sprekende vormentaal is zijn signatuur goed te herkennen. In de <I>Feniks</I> collectie belicht de ontwerper meerdere klassieke stijliconen zoals Marilyn Monroe en Rita Hayworth. Dit resulteerde in een synergie van speelsheid en glamour: slanke tailles, vrouwelijke vormen en strakke schouders paradeerden over de catwalk. ‘’In mijn werk streef ik ernaar om vrouwen te kleden op een manier die hun persoonlijkheid extra benadrukt,’’ aldus Van Bergen.</SPAN>

1/4

Dit korte, rode halterjurkje van zijde en katoen ontwierp Mattijs van Bergen voor zijn najaar/winter collectie uit 2010. Met vrolijke kleuren, plissé en sprekende vormentaal is zijn signatuur goed te herkennen. In de Feniks collectie belicht de ontwerper meerdere klassieke stijliconen zoals Marilyn Monroe en Rita Hayworth. Dit resulteerde in een synergie van speelsheid en glamour: slanke tailles, vrouwelijke vormen en strakke schouders paradeerden over de catwalk. ‘’In mijn werk streef ik ernaar om vrouwen te kleden op een manier die hun persoonlijkheid extra benadrukt,’’ aldus Van Bergen.

Rode geplisseerde halterjurk

Mattijs van Bergen (Beuningen 1980)

2010 (Feniks collectie najaar/winter 2010)

zijde; wol; katoen