Roze blouse met beige broek en ceintuur

<SPAN lang=N>Deze roze blouse en beige broek ontwierp Mattijs van Bergen voor zijn afstudeercollectie aan het prestigieuze Central Saint Martins College in Londen. De stoffen zijn met de hand geplooid: al vanaf het vroegste moment is plissé zijn belangrijkste signatuur. Bijzonder is de ‘finishing touch’ van een koperen ceintuur, die eveneens ‘geplooid’ is. Met een gelaagde en kleurrijke afstudeercollectie maakt de jonge ontwerper grote indruk en behoort hij tot de topstudenten van zijn jaar. Direct na het behalen van zijn master start hij zijn label MATTIJS én zijn internationale carrière.</SPAN>

1/6

Roze blouse met beige broek en ceintuur

Mattijs van Bergen (Beuningen 1980)

Anneke van Bergen (Zeeland 1946)

2007 (MA 2007)

wol; katoen; zijde; koper

35260/001-003

dameskleding, ensemble, blouse, pantalon, ceintuur

schenking 2019 (schenking van Mattijs van Bergen)

hoogte (001: blouse) 65 cm (blouse: langste lengte)

maat 36 (maat 36-38)

hoogte (002: broek) 98 cm