Mouwloos jasje, broek en collier uit de collectie "Complementair"

Het mouwloze jasje, broek en collier zijn onderdeel van de voorjaarscollectie van de ontwerper Mattijs van Bergen uit 2014, genaamd Complementair. Inspiratie voor deze collectie vond Van Bergen in het werk van de schilder Vincent van Gogh. Hij vertaalde Van Goghs schilderijen naar een kleurrijke collectie vol (digitale) prints, handgeschilderde stoffen en rijke materialen. Maar net als de schilder startte ook Mattijs van Bergen vanuit het blanco doek. De in verhouding simpele look symboliseert het beginpunt van de collectie en is gemaakt van onbewerkt schilderslinnen. De enige kleur in deze outfit komt van de grote vlinder in het koperen collier. Het sieraad heet Riph Pendant, een verwijzing naar de Latijnse naam van deze vlinder: Urania Ripheus. Van Bergen vangt als het ware Van Goghs liefde voor de natuur in het accessoire. De sieraden zijn allemaal gemaakt door Anneke van Bergen, de moeder van de modevormgever.

1/5

Mouwloos jasje, broek en collier uit de collectie "Complementair"

Mattijs van Bergen (ontwerper) (Beuningen 1980)

2014 (voorjaar/zomer)