Geborduurde kraag uit de collectie Ithaka

Voor de collectie Ithaka heeft Winde Rienstra zich verdiept in verschillende traditionele handwerktechnieken. Hiervoor werkte ze nauw samen met veertien vrouwen van verschillende cukturele achtergronden. De verschillende technieken zijn vervolgens toegepast binnen deze collectie. Zo is op deze houten kraag onder andere een geborduurd bloemenpatroon aangebracht, waarin de diversiteit van de verschillende culturen samenkomt.

1/2

Geborduurde kraag uit de collectie Ithaka

Winde Rienstra (ontwerper) (Echten 1981)

2012 (lente/zomer)