Paar damespumps uit de collectie 'Reflections in Facets'

Deze schoenen zijn samengesteld uit verschillende lagen golfkarton, die het uiteindelijke ontwerp bepalen. De kenmerken van het golfkarton blijven herkenbaar, zoals de golvende tussenlaag. De spanning van het lopen op dit kwetsbare materiaal is voelbaar. Na het uittekenen van de ongeveer dertig verschillende vormen zijn de lagen karton door middel van lasertechniek uitgesneden en vervolgens aan elkaar geplakt.

Paar damespumps uit de collectie 'Reflections in Facets'

Winde Rienstra (ontwerper) (Echten 1981)

2012 (herfst/winter)

golfkarton, elastiek