White swan

aankoop 2010

tijdsduur 6.12 minuten

Opmerkingen

Videokunstenaar Sil van der Woerd en modeontwerper/illustrator Djovrie Krüs zijn voor White Swan een samenwerking aangegaan met zangeres Lolly Jane Blue. In de film is een uitgeput, bibberend meisje gevangen in een donkere machinewereld. Ze vlucht in haar eigen verbeelding en daar ontvouwt zich een hypnotiserende wereld. Krüs maakte een jurk die lijkt gemaakt van het materiaal dat Van der Woerd voor ogen had: suikerspin. In de film zijn verschillende stadia van het ontwerp te zien, die deels synthetisch en deels uit echt suikerspin zijn vervaardigd. De film White Swan wint de Special Jury Price op het Amsterdams Filmfestival, 31 mei 2010. Editie: 2/3.

• NFF Re:visie 2010 - "Van Pixel tot pluis"., Centraal Museum, Utrecht, 2010