70 x 7 The meal, Act XXI

70 x 7 The meal, Act XXI

Lucy Orta (Birmingham 1966)

porselein

30040/001-014

bord

schenking 2005

diameter 26.5 cm

• opschrift en signatuur op onderkant (gedrukt): Royal Limoges [beeldmerk] // France // ORTA [beeldmerk] // ORTA [signatuur] // Edition of 210 // porcelaine of france de limoges [beeldmerk] 70 x 7 THE MEAL, ACT XXI - NEUDE SQUARE UTRECHT 2005

Opmerkingen

De borden zijn gebruikt bij een groot diner op de Neude in Utrecht op 24 juni 2005 waarvoor verschillende etnische groeperingen en migrantenorganisaties in Utrecht zijn uitgenodigd. Speciale gasten hebben elk zes tafelgenoten gevraagd om mee te komen. Alle gasten hadden een gerecht meegenomen dat typerend is voor hun eigen culturele traditie en achtergrond. Tijdens deze openluchtmaaltijd proefden ze van elkaars gerechten. De tafel werd gedekt door Lucy Orta . Zij ontwierp speciaal voor dit diner het servies en de tafelkleden, waarin tekstfragmenten zijn verwerkt uit toespraken van Nobelprijswinnaars voor de vrede.