Schade veroorzaakt door onjuiste interpretatie der gegevens kan niet op de maker verhaald worden

Joost Swarte (Heemstede 1947)

1980 - 1980

O.I. inkt en ecoline op papier

tekening, striptekening

schenking Verzameling hedendaagse tekeningen van de provincie Utrecht 2011 2002

hoogte 23.2 cm

breedte 26.8 cm

• signatuur achterzijde r.o. (met potlood): Joost Swarte

• signatuur en opschrift l.o. in geel vierkant (met inkt): SCHADE VEROORZAAKT // DOOR ONJUISTE INTER- // PRETATIE DER GEGEVENS // KAN NIET OP DE MAKER // VERHAALD WORDEN. // C 1980 JOOST SWARTE (C = copyrightteken)

• opschrift achterzijde (met blauwe inkt): drie verschillende stempels aangebracht door Joost Swarte

• Op papier gezet : van Daniels tot Dumas, van Schleiffert tot Schoonhoven : de provincie Utrecht verzamelt 25 jaar hedendaagse tekeningen!, red. en samenst. Marja Bosma ; m.m.v. Len van der Berg, Charlotte Hemmink, Alex de Vries ; auteurs Carel Blotkamp ... [et al.], (Utrecht, 2010), p. 113, cat.nr. 316, afb. in kleur.

• De Line Up. De kracht van tekenen, Centraal Museum, Utrecht, 2018

• Op papier gezet. Van Daniëls tot Dumas, van Schleiffert tot Schoonhoven. De Provincie Utrecht verzamelt 25 jaar tekeningen!, Centraal Museum, Utrecht, 2010

• Zwart op wit, Centraal Museum, Utrecht, 2004