Draadstoel (prototype)

Na de Tweede Wereldoorlog ontwierp Rietveld vooral projectmeubilair: stoelen en tafels voor openbare ruimten, niet voor particulier gebruik. Metaal is daarvoor een veel gebruikt materiaal, omdat het sterk is en geschikt voor productie in grote aantallen. In Amerika hadden het echtpaar Eames en de ontwerper Harry Bertoia er al fantastische resultaten mee geboekt. De draadstaalstoel van Rietveld is niet verder gekomen dan dit prototype. Met zijn zoon Wim ontwierp hij acht jaar later de Mondial die wel in productie werd genomen.

1/3

Draadstoel (prototype)

Gerrit Thomas Rietveld (Utrecht 1888 - 1964 Utrecht)

staaldraad