Damesensemble voor Robijn Fashion Award 1997 'Caught in colour' bestaande uit lijf, broek en heupvulling

Ook ontwerpen van recente datum kunnen voor museale uitdagingen zorgen als het gaat om een kledingstuk voor de toekomst te behouden. Francisco van Benthum (1972) en Michiel Keuper (1970) vormden samen het succesvolle modelabel Keupr/VanBentm. Met hun collecties wilden ze een statement maken tegen de klassieke couture. Met dit damesensemble uit de Caught in colour collectie wonnen ze in 1997 de Robijn Fashion Award. Het lijfje, de broek en de heupvulling zijn gemaakt van kunstleer, satijn en katoen. Het kunstleer is de afgelopen jaren plakkerig geworden, waardoor het ontwerp nu geïsoleerd bewaard wordt. Aan dit proces is helaas nauwelijks iets te doen.

lurex, tule, leer, satijn, katoen

dameskleding, ensemble

bruikleen 1999

hoogte cm