Gedenkpenning vierhonderdjarig bestaan van het Utrechtse Gymnasium (Hieronymusschool)

brons, geslagen

penning, gedenkpenning

schenking 1990

diameter 5.8 cm

• omschrift kz : PRIDIE . NONAS . DECEMBRES / MCCCCLXXIV - MDCCCLXXIV

• opschrift kz : SANCTI / HIERONYMI / SCHOLSE / SECVLIS . IW . PERACATIS / CIVITAS . TRAIECTINA / HVNG . NVMMVM / DICAVIT

Geassocieerd onderwerp

middelbaar onderwijs (Utrecht) (onderwijs)

Geassocieerde periode

Moderne tijd 1795-heden

Opmerkingen

De gemeenteraad besloot 1 september 1874 tot het slaan van deze penning op voorstel van het lid mr. H. Verloren van Themaat.

• Catalogus van het Historisch Museum der stad [1928: munten, penningen en zegels], inl. W.C. Schuylenburg. [samenst. C.H. de Jonge], (Utrecht, 1928), cat. nr. 3172, 5de exemplaar